عملیات مرمت و ساماندهی خانه محمد ابراهیم صداقت ترکان واقع در شهرستان خاتم آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاتم با اعلام این خبر گفت: مرمت این بنا از محل اعتبارات سال هزار و سیصد و نود و سه می باشد و از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و در خردادماه به پایان می رسد.

حمید مشتاقیان افزود: میزان اعتبار تخصیص داده شده به این پروژه دویست و پنجاه میلیون ریال است و نحوه اجرای آن به صورت امانی می باشد. اهم آیتم های اجرایی شامل کف سازی، اندود کاهگل ته کش بدنه و سقف، زیربندی و استحکام بخشی، اجرای ازاره آجری و ... می باشد.

وی عنوان کرد: خانه محمد ابراهیم صداقت ترکان با پلانی مستطیل شکل که در بافت تاریخی ترکان قرار دارد و با توجه به نوع معماری، تزیینات و ساختار می توان آن را مربوط به دوره قاجاریه دانست.

مشتاقیان هشتی ورودی، تالار، حیاط، بالاخانه، زیرزمین، اتاق های زمستانه و تابستانه را از جمله فضای این خانه تاریخی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: این بنای ارزشمند در سال یکهزار و سیصد و هشتاد و هفت با شماره ثبتی بیست و چهار هزار و چهارصد و بیست و شش در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_96449.jpeg

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا